جلب رضایت بیماران در طراحی سایت پزشکی

هویت اینترنتی و برندینگ شما از عوامل بسیار مهم در موفقیت دیجیتال مارکتینگ سایت پزشکی شما هستند. نظراتی که کاربران درباره شما ، تخصص و خدماتتان در اینترنت منتشر می کنند در موفقیت و آینده کسب و کار شما نقش مهمی دارد

در آمارهای زیر می بینیم

88% بیماران برای تصمیم گیری بهتر و شناخت اولیه از پزشک و کیفیت خدمات از نظرات دیگر بیماران استفاده می کنند.

و این نظرات تنها برای 12% بیماران اهمیتی ندارد.

72% بیماران اعتقاد دارند نظرات مثبت باعث می شود تا آنها بتوانند به آن پزشک و یا مرکز درمانی اعتماد کنند.

72% بیماران نیز بعد خواندن این نظرات تصمیم گرفته و اقدام می کنند.

و همچنین 62% بیماران پس از خواندن نظرات منفی از مراجعه با آن مطب یا مرکز درمانی منصرف می شوند.

همانطور که در آمار بالا گفته شد ممکن است شما با نظراتی مواجه شوید که مثبت نباشند.  این نظرات آزاردهنده به راحتی از بین نخواهند رفت. در این موقعیت ضرب المثل " اگر نمی توانی آنها را شکست دهی به آنها ملحق شو کاربرد مناسبی دارد. شما باید یاد بگیرید چگونه از این نظرات به سود خود استفاده کنید و فواید آن ها را شناسایی کنید. اگر تمایل دارید از نحوه برخورد با اینگونه نظرات مطلع شوید به نکاتی که در ادامه به آن اشاره میکنیم توجه کنید. عوامل شکست سایت های پزشکی چیست

طراحی سایت پزشکی و مطب خود را به خاطر ارتقاء سطح کیفی خدمات خود ارتقا دهید نه به خاطر نظرات

جمع آوری نظرات مثبت ( طراحی وب سایت پزشکی )بیشتر اهمیت و فایده چندانی برای شما نخواهد داشت، آنچه که مهم است جذب بیماران و تلاش برای افزایش میزان رضایت آن هاست. برای 27% افراد قابل اعتماد بودن پزشک و طراحی سایت مرکز درمانی و نحوه گرافیک و ظاهر طراحی سایت مهم ترین عامل است.21% افراد مهارت و 18% به اخلاق و رفتار پزشک اهمیت می دهند.

تمرکز خود را بر روی تقویت روش هایی قرار دهید که منجر به بهبود تجربیات بیماران و سطح کیفی خدمات مطب شما بشود. اگر در اجرای این اصل موفق عمل کنید نظرات مثبت هم روز به روز افزایش خواهند یافت.

توجه خود را به رضایت بیمار معطوف کنید، نه به تعداد نظرات در طراحی وب سایت پزشک پوست و مو

توجه داشته باشید که هدف اصلی شما ایجاد تجربیات خوب برای بیمار از اولین لحظه ورود به مطب شما تا حتی بعد از درمان است نه افزایش تعداد نظرات. ارتقا سطح کیفی خدمات و بهبود تجربه کلی بیمار خود به خود افزایش نظرات مثبت را به دنبال خواهد داشت.بر روی بهبود کیفیت خدمات تمرکز کنید و به صورت مداوم رضایت بیماران خود را ارزیابی نمایید.

اما چگونه می شود به  مهم دست یافت؟ شما باید علاوه بر ارزیابی مداوم رضایت بیمار، بیماران وفادار را ترغیب کنید که در وب سایت پزشکی شما نظرات خود را ثبت کنند و و نظرات منفی را اصلاح نمایند. توجه داشته باشید که شما باید این نظرات مثبت را به قسمت جدایی ناپذیر بیماران خود تبدیل کنید. در ادامه دو اقدام اصلی را ذکر می کنیم

قدم اول: انجام بررسی با هدف شناسایی احساسات منفی و مثبت در طراحی سایت دندانپزشکی

برای این کار می توانید در طراحی سایت پزشکی خود یک فرم ایجاد کنید و از بیماران بخواهید که به عملکرد شما را از یک تا ده رتبه بندی کنند. این فرم ها را می توانید به صورت پرسشنامه کاغذی نیز در مطب در اختیار پزشکان قرار دهید.

شما می توانید سوالات زیر را از بیماران خود بپرسید:

آیا این پزشک/مرکز درمانی را به دوستان و آشنایان خود معرفی خواهید کرد؟(10-1)

در طول مدت درمان چه چیزی بیشترین حس رضایت را در شما ایجاد کرد؟

به طور کلی سطح خدمات ارایه شده در این مطب را چگونه ارزیابی می کنید؟(خیلی ضعیف، ضعیف، متوسط، خوب، عالی)

چه پیشنهاداتی برای بهبود خدمات ما دارید؟

قدم دوم: در صورتی که بیمار از خدمات شما راضی بود با ارسال یک ایمیل از زمانی که برای پر کردن پرسشنامه گذاشته تشکر کنید و از او بخواهید که نظر خود را در طراحی وب سایت پزشکی شما ثبت کند

در صورتی که بیمار ناراضی بود از او بخواهید سریعا پیگیر دلیل این نارضایتی شوید و برای قبل از آن که بیمار نظر خود را در طراحی سایت شما ثبت کند مشکل را برطرف نمایید. در واقع با تبدیل نظرات بیماران به قسمتی از تجربه کلی آنها شرایط و گفت و گو ها را بهتر کنترل کنید.

 

مقاله روش های کسب درآمد از طراحی وب سایت پزشکی

 

با احترام با بیماران رفتار کنید و آنها را مجبور به انجام کاری نکنید و به آنها حق انتخاب دهید

در تحقیقی که اخیرا صورت گرفته است یک مطب حدود 1000 ایمیل به بیماران خود ارسال کرده و از آنها خواسته تا نظر خود را درباره سطح کیفی خدمات ارائه شده و تجربات خودشان ثبت کنند اما هیچ کدام از بیماران این کار را انجام نداده اند. به این دلیل که تنها گزینه ای که این مطب برای ثبت نظر در اختیار بیماران قرار داده بود سایت گوگل پلاس بود. اما بعد از این که سایت فیس بوک هم به برای ثبت نظرات در اختیار بیماران قرار گرفت تعداد نظرات 3برابر افزایش یافت. دو سایت گوگل پلاس و فیس بوک به ترتیب با سهم 32 و 21 درصدی کاربران اینترنت پر طرفدارترین سایت های اروپا و امریکا هستند. در ایران شبکه های  تلگرام و اینستاگرام پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی هستند. همچنین سایت های مرجعی که پزشکان و کلینیک های درمانی مختلف را معرفی می کنند و کاربران می توانند نظرات و تجربیات خود را در آنها ثبت کنند در شکل گیری هویت اینترنتی شما نقش دارند.

رعایت قوانین امنیتی طراحی سایت پزشکی و حفظ حریم خصوصی باعث معتبر شدن شما می شود

شما وظیفه دارید  قوانین امنیتی و حفظ  حریم خصوصی مربوط به استفاده و دریافت نظرات و گواهینامه ها را رعایت کنید.هرچند که ممکن است برخی از آنها معتبر نباشند.

از انجام نکات طراحی سایت داروخانه که در ادمه ذکر می شود خودداری کنید

درخواست ثبت نظر به تعداد زیاد 

هر چند درخواست ثبت نظر با تعداد بالا غیر قانونی نیست اما روش خوبی اما روش مناسبی برای  جمع آوری نظرات معتبر و موثق نیست.

پیشنهاد پاداش به صورت غیرعلنی به بیمارانی که مطب و مرکز درمانی شما را تایید کنند

درخوست ثبت نظر در طراحی سایت پزشکی شما

پررنگ نشان دادن نظرات مثبتی که درباه مطب و کارکنان گفته شده است

تکنیک های کلیدی در طراحی سایت

از آنجایی که تقریبا 78 درصد از بیماران هیچ گاه نظر خود را ثبت نمیکنند و 16 درصد از آنها گاهی اوقات این کار را انجام میدهند، جمع آوری نظرات بیماران کار ساده ای نخواهد بود اما تاثیر زیادی در جذب بیماران بالقوه خواهد داشت.

همیشه نکات زیر را در طراحی وبسایت پزشکی به خاطر بسپارید

شما به عنوان یک پزشک، دندانپزشک، جراح و... باید همیشه تلاش کنید تا روش عملکرد خود را برای کسب اعتبار ، تخصص و مهارت بهبود ببخشید.

روشی را برای دریافت و ارزیابی نظرات بیماران در نظر بگیرید و این روش را به عنوان یک فرآیند ادامه دار همیشه در دستور کار خود بگنجانید

اگر تعداد نظرات کم است نگران نباشید چون این موضوع اهمیت چندانی ندارد

شرایطی فراهم کنید که بیماران علاوه بر طراحی سایت پزشکی شما بتوانند در دیگر شبکه های اجتماعی هم نظرات خود را ثبت کنند

با رعایت این نکات مطمئنا شما در جذب بیماران و بهبود کسب و کار خود موفق خواهید شد

با استفاده از این روش های اثبات شده شما می توانید به کسب و کار خود رونق دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه بازاریابی پزشکی همین امروز با ما تماس بگیرید.

از مطالعه مقاله از شما ممنونیم پیشنهاد می کنیم مقاله روش نوشتن متن صفحه درباره ما برای سایت پزشکی را مطالعه فرمایید

تعرفه طراحی سایت دندانپزشکی

قیمت طراحی سایت پزشکی

هزینه طراحی سایت روانپزشکی

طراحی سایت داروخانه

قیمت طراحی سایت دامپزشکی

سفارش طراحی سایت پزشکی