امروزه خدمات پزشکی دچار تحولات زیادی شده است، که این امر برای افراد فعال در این حوزه فرصت ها و چالش های جدیدی ایجاد کرده است. که طراحی سایت برای پزشکان نیز یکی از آنهاست
یکی از این تغییرات، تحول در سیستم پرداخت خدمات است، در گذشته هزینه پرداختی با توجه به میزان خدمتی که دریافت میشد، تععین می گردید، اما امروزه بر اساس شفافیت کار، کیفیت خروجی و رضایت بیمار این هزینه تعیین می گردد.
دومین تغییر افزایش تعداد افرادی است که از خدمات پزشکی و سلامت استفاده می کنند.که باعث شده اند دو مبحث (چگونه) و (به چه کسی) تحت تاثیر قرار بگیرند، در نتیجه نقش پزشکان نیز به عنوان تصمیم گیرندگان اساسی تغییر کرده است.
سومین تغییر استفاده از وب سایت پزشکی از قبیل طراحی سایت پزشکی، طراحی سایت دندانپزشکی، طراحی وب سایت داروخانه، طراحی سایت مطب، طراحی سایت مامایی مانند طراحی سایت نی نی سایت و طراحی سایت زیبایی پوست و مو، طراحی سایت پزشک اطفال ، طراحی سایت لابراتوار و آزمایشگاه، طراحی سایت بازاریابی پزشکی و ...
عوامل تاثیر گذار در این تصمیم گیری ها پنج مورد هستند که پزشکان باید به آن ها توجه داشته باشند
1.تبدیل شدن پزشکان به زیرمجموعه طراحی سایت کلینیک ها و طراحی وبسایت بیمارستان ها
کلینیک های تخصصی و بیمارستان ها به سرعت در حال جذب پزشکان و متخصصان هستند و با ایجاد سیستم های یکپارچه و طراحی پورتال بیمارستان توانسته اند هماهنگی مناسبی بین پزشکان متخصص و بیمارستان ها و سایر بخش ها ایجاد نمایند. در این روند در واقع پزشکان به کارمندان سیستم تبدیل می شوند.
براساس یک نظرسنجی که از پزشکان مراکز خدمات درمانی به عمل آمده
21% پزشکان در همه تخصص ها، در استخدام یک بیمارستان بودند
14% در یک حوزه یا چند تخصص ولی در یک بیمارستان استخدام بودند
14% در یک کلینیک خصوصی که یک یا چند تخصصی است مشغول می باشند
9% آنها به عنوان پیمانکار مستقل یا جانشین موقت مشغول به کار هستند
در سال 2012 آمار جذب پزشکان مراقبت های اولیه در بیمارستان ها 10% بود که در سال 2014 به 20% افزایش یافت.
با استخدام یک پزشک در یک بیمارستان یا یک مرکز خدمات پزشکی تعداد بیماران بیشتر یا گروهی از سازمان ها برای دریافت خدمات به او مراجعه می کنند، اما در مقابل وقتی پزشکان به کارمندان آن مجموعه تبدیل می شوند دیگر نمی توانند به عنوان فردی باشند که تصمیم گیری نهایی را انجام می دهد. با اینکه هنوز پزشکان نقش مدافعان بیماران را بازی می کنند اما فرد یا افراد دیگری تصمیمات نهایی را میگیرند.
2.بیماران خود به محققان جستجوگر تبدیل شده اند
اکثر بیماران قبل از ویزیت وحتی قبل از انتخاب پزشک تحقیقات کافی در این باره انجام میدهند. آهنا دیگر چشم بسته سخنان پزشک خود را نمی پذیرند.بیمارا ن حتی پس از ویزیت شدن مجددا وضعیت بیماری خود و روش های درمان موجود را بررسی می کنند و خود را نسبت به سلامتی و روند بهبود بیماریشان مسئول میدانند. آنها فرآیند درمان خود را نوعی همکاری بین پزشک و خودشان می دانند و پزشکان نیزبا بیماران تنها در مورد نحوه درمان بیماری و داروهای بیمار و... با صحبت نمی کنند.
تحقیقات موسسه پیو نشان می دهد که :
33% از بزرگسالان آمریکایی از اینترنت برای بررسی وضعیت کلینیک و مرکز خدمات درمانی بهره برده اند.این اهمیت طراحی سایت درمانگاه و بیمارستان را نشان می دهد
72% از کاربران در یک سال گذشته اطلاعاتی را در حوزه سلامت از طریق اینترنت کسب کرده اند.
جستجوی 47% از کاربران اینترنت درباره پزشکان و متخصصان آن حوزه درمانی بوده است.
38% از کاربران اینترنت در مورد بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی در اینترنت به جستجو پرداخته اند. سئو وب سایت پزشکی
و "بیماری ها یا شرایط خاص"،" درمان ها و روش های درمانی" و "پزشکان یا سایر متخصصان خدمات درمانی" بیشترین موضوعاتی بوده اند که در اینترنت جستوجو شده اند.
3. بازاریابان جامعه هدف خود را مصرف کننده ها و پرداخت کننده های حوزه خدمات درمانی قرار داده اند.
با وجود مخاطبان فراوانی که بازاریابان حوزه خدمات درمانی در پیش روی خود میبینند ،مخاطبان اولیه و اهداف اصلی این حوزه "ارایه دهندگان"، "پرداخت کننده ها" و "مصرف کننده های" آن هستند. هرچند با توجه به تغییرات ایجاد شده همه مخاطبان تحت تاثیر قرار گرفته اند. مواردی مانند تجهیزات درمانی و داروهای پزشکی ، دانش زیست فناوری، مراکز تشخیص بیماری ها در گزارشات بازاریابان این حوزه دیده می شود.
اما اصلی ترین گروه بین سه گروه مهمی که ذکر کردیم می تواند گروه پزشکان باشد که مورد توجه بازاریابان نیز بوده است. و با وجود اینکه بیماران (مصرف کننده) و پرداخت کننده ها سهم 56 درصدی در این حوزه دارند اما جای تعجب ندارد که پزشکان در رده اصلی جامعه هدف بازاریابان قرار بگیرند.
اما با کم شدن قدرت تصمیم گیری پزشکان و سوق پیدا کردن این قدرت به سمت مصرف کننده ها و بیماران رو ش بازاریابان هم به این سمت خواهد رفت که علیرغم حفظ پزشکان به عنوان پایه های اصلی تمرکز خود را برروی بیماران و مصرف کننده ها قرار دهند.
4.بازاریابی اینترنتی از بازاریابی سنتی پیشی گرفته است
امروزه شاهد سبقت گرفتن سئو و بهینه سازی سایت پزشکی بر بازاریابی سنتی در همه حوزه ها از جمله حوزه خدمات درمانی هستیم.
طبق تحقیقات انجام شده طراحی سایت پزشکی ،تهیه برنامه های اجتماعی و اپلیکیشن های موبایل و تبلت و حوزه فروش اینترنتی بیشترین سهم را در مصرف بودجه ی اختصاص داده شده به حوزه دارو های پزشکی، زیست فناوری و تجهیزات درمانی دارند. بیمارستان ها نیز در حال تغییر مسیر از بازاریابی سنتی به حوزه بازاریابی و فروش اینترنتی هستند.
براساس نتایج گوگل
77% قبل از مراجعه به پزشک در این زمینه از موتورهای جست وجو استفاده می کنند
این جست وجوها تقریبا سه بار بیشتراز سایت های دیگر کاربران را به سمت صفحات بیمارستان ها هدایت میکنند.
44% از بیماران در زمان جست و جو زمان مراجعه خود را نیز تعیین می کنند.
بیماران معمولا درباره علایم وشرایط بیماری ها در اینترنت جست وجو می کنند.
برای مشاهده نمونه کارهای طراحی سایت پزشکی کلیک کنید
5.کلیدی بودن مفهوم اینترنت در فرآیند تصمیم گیری
قبل از رزرو وقت ملاقات
77% بیماران از جستجو استفاده می کنند.
83% بیماران از سایت های پزشکی و بیمارستان ها استفاده می کنند.
54% از سایت های شرکت های بیمه درمانی استفاده می کنند.
50% از سایت های ارایه دهنده اطلاعات درمانی استفاده می کنند.
26% از نظرات استفاده کنندگان آن خدمات استفاده می کنند.
بازاریابان این حوزه تلاش میکنند تا خود را با تغییرا ت ایجاد شده بر میزان پرداخت ها که به سمت تعیین هزینه ها بر اساس خروجی درمانی، شفافیت در ارایه اطلاعات و قدرتمند کردن بیماران سوق یافته است تطبیق دهند. بود جه های بازاریابی بیشتر از حداقل تعیین شده در سال 2013 افزایش داشته است. بیشترین افزایش ها مربوط به تکنیک های بازاریابی اینترنتی می باشد.
اگر میخواهید درباره شرکت طراحی سایت پزشکی دیجیتال مدیکال بدانید روی لینک کلیک کنید